dijous, 1 de setembre del 2011

Direcció de la comunicació (V)- l’estratègia creativa en publicitat


Tots volem aconseguir una bona comunicació i és un requisit imprescindible tenir un bon missatge.

El missatge publicitari ha de ser breu i alhora molt expressiu.  Hi ha tres grans recursos per persuadir l’audiència:
-          El missatge lingüístic: inclou component escrit o auditiu i és l’argumentació
-          El missatge icònic codificat: el que denota el missatge, el significat cultural que tenen les coses
-          El missatge icònic no codificat: el que suggereix en una situació especifica. Així el missatge transmet lo essencial i deixa al receptor la tasca de desxifrar la resta.

El elements del missatge

Qui ho diu: credibilitat, experiència, confiança, atractiu.
Què diu: racional-emocional, unilateral-bilateral, primacia-retard, discrepància
Com es diu: personal –masses
A qui ho diu: atenció, anàlisis, implicació, autoconsciència.

Metodologia per a elaborar missatges publicitaris

Z Creativa de Joannis.


-          L’estratègia es materialitza en el briefing, que contindrà:
o   Públic objectiu
o   Objectius publicitaris
o   Promesa, posicionament o eix de comunicació
o   Altra informació rellevant
-          La promesa o eix de comunicació: és què dir per a provocar l’efecte desitjat en el receptor
-          El concepte és l’expressió de l’eix de comunicació (recordar AIDA)
o   Evocació directe: dir la promesa obertament
o   Evocació indirecte: consisteix a fer reflexionar l’audiència, a suggerir la promesa per mitjà de mecanismes d’inducció.
o   Evocació connotada: per mitjà de la imatge es tracta de crear un món de sensacions entorn el producte.
-          El mòdul, o anunci final (cal considerar el mitjà de comunicació)

Es poden utilitzar varis estils creatius a més de l’emoció i l’humor:
-          Problema solució
-          Demostració
-          Comparació
-          Analogia
-          Símbol visual
-          Presentador
-          Testimonial
-          Trossos de vida
-          Trossos de cinema
-          Música.
-          Ampliació posterior
o   Camins racionals, raó del receptor
o   Camins emocionals, basats en l’impacte emocional
o   Camins proactius, apel·len a la intel·ligència i implicació del receptor

La realització del missatge publicitari

-          Per mitjans impresos
-          Per mitjans audiovisuals


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada