diumenge, 4 de setembre del 2011

Direcció de la comunicació (IX)- Agències publicitàries i regulació publicitària



Les agències de publicitat

Def: persones naturales o juridicas que se dedicant profesionalmente y de manera organitzada a crear, preparar y programar o ejectuar publicidad por cuenta de un anunciante.

Agències de serveis plens: agències publicitàries la tasca de les quals s’allunya dels mitjans de comunicació per estar més a prop de l’anunciant, ajudant-lo des de l’inici en la seva estratègia de comunicació.
Funcions:
-          Assessorament
-          Creativitat
-          Planificació de mitjans
-          Prestació d’altres serveis (merchandising o investigacions de mercat)
-          Control

Tipus d’agències de publicitat:
-          Agències de publicitat generals
-          Boutiques creatives: s’especialitzen exclusivament en la ufnció creativa
-          Agències especialitzades en activitats de comunicació
-          Agències exclusives de publicitat
-          Agències de publicitat integrades  (propietat del anunciants)
-          Centrals de compra de mitjans

Remuneració de les agències de publicitat:
-          per comissió
-          per honoraris
-          mixte
-          segons rendibilitat

L’elecció d’una agència de publicitat  es sol fer a través d’un concurs creatiu

La regulació publicitària

Funcions d’una agència de publicitat
-          planificació de màrqueting i publicitat
o   assessorament en qüestions d’estratègia de màrqueting
o   investigacions de mercat
o   control publicitari (pretest i posttest)
o   treball creatiu
o   planificació de mitjans
o   administració
o   coordinació de totes les funcions per la seva correcte execució
o   serveis complementaris.

Llei general de la publicitat: “tota forma de comunicació que tingui com a fi promoure de manera directa o indirecta la contractació de béns, mobles o immobles, serveis, drets i obligacions”
-          Règims especials:  la LGP atorga tractament específic a productes que per les seves característiques ho necessiten (ex: alcohol, tabac, joc...)
-          Publicitat il·lícita:
o   La publicitat que atempta contra la dignitat de les persones
o   Publicitat enganyosa
o   Publicitat deslleial
o   Publicitat subliminal.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada