diumenge, 19 de desembre del 2010

Marketing: mix de comunicació

Les activitats de comunicació permeten que l'organització es relacioni amb el seu mercat objectiu principalment per informar, persuadir i recordar els productes, així com crear una bona imatge de la marca. Les formes de comunicació són moltes i per donar un missatge consistent ens cal una comunicació de marketing integrada.

 
Els elements que formaran part del procés de la comunicació son: l'emissor -> codificació -> missatge -> Canal de comunicació -> Soroll -> Descodificació -> receptor -> resposta -> feedback

Hem de tenir en comte fer una comunicació efectiva i tindrem especial cura en:
  • Tenir en consideració quin és el nostre públic objectiu
  • Quin efecte volem aconseguir? Model AIDA: Atenció (fase cognoscitiva), Interès i Desig (fase afectiva), Acció (fase comportamental)
  • Tipus de missatge. Directe o indirecte, racional o emocional.
  • Canal de comunicació a utilitzar i presentador del missatge. Pensant en factors cognoscitius (experiència i confiança percebuda) i factors afectius (simpatia, atractiu, confiança de l'emissor...)

Hi ha molta feina abans d'enviar missatges. S'haurà identificat i estudiat els receptors als qui es dirigeix i definit els objectius que es volen aconseguir. Segons aquest pas es definirà l'estratègia de comunicació i el mix de comunicació que es farà segons el pressupost que es disposi. Un cop s'executi la comunicació necessitarem establir mecanismes de control. Hem de recordar que les decisions de comunicació han d'estar alineades amb les estratègies de marketing i el seu mix (preu, producte, distribució, comunicació) i l'estratègia global de l'empresa.

Les principals decisions sobre el mix de comunicació contemplaran:
  • La venda personal: via de comunicació oral i interactiva.
  • Publicitat: via de comunicació impersonal que es difon pels mitjans de comunicació de masses.
  • Promocions de vendes: comunicacions de marketing amb que es pretén estimular la demanda per un període de temps.
  • Relacions públiques: conjunt variat d'activitats amb els que l'empresa mira de crear una relació amb els clients i una bona imatge.
  • Patrocini: es dona suport econòmic a una iniciativa aliena amb que es vol associar l'imatge corporativa.
  • Marketing directe: s'utilitza un mitjà de comunicació per dirigir-se a persones seleccionades acuradament amb una intenció clara de tenir-ne resposta ràpida



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada