dilluns, 20 de desembre del 2010

Marketing: el missatge publicitari

El missatge publicitari ha de ser breu i alhora molt expressiu. Pot ser de tipus lingüístic, o de tipus icònic, tanc codificat (significat de tipus cultural) com no codificat (significat en una situació concreta).
Els components del missatge seràn:
-          Qui ho diu?
o   Credibilitat, experiència, atractiu, humor...
-          Què diu?
o   Racional/emocional
o   Unilateral/bilateral
o   Efecte Primacia vs. Efecte recència
o   Discrepància
-          Com es diu?
o   De forma massiva o de forma personal
-          A qui es diu?
o   Segons atenció, anàlisi, implicació, autoconsciència...
La metodologia per elaborar missatges publicitaris:
-          Estratègia materialitzada en un briefing. El principal objectiu del briefing és donar la informació rellevant a l’agència de publicitat
-          La promesa (eix de comunicació) és que dir per provar l’efecte desitjat del consumidor, de forma simple.
-          El concepte és l’expressió de la promesa, que pot ser:
o   Per evocació directe: diem la promesa obertament, evitant qualsevol error de d’interpretació
o   Per evocació indirecte: suggereix la promesa del producte per mitjà de l’inducció, busca la reflexió.
o   Per evocació connotada: basada en tècniques no verbals.
-          Elaboració del mòdul (anunci final), considerant els mitjans de comunicació on s’inserirà el missatge.
o   Sempre es té en conte:
§  L’emoció, com a estat d’excitació.
§  L’humor, com a emoció positiva.
o   En els estils bàsics de la creativitat:
§  Problema-solució: mostrem un problema solucionat al utilitzar el producte
§  Demostració: prova visual de com funciona.
§  Comparació: amb altres productes de la competència
§  Analogia: associació d’idees.
§  Símbol visual: expressar visualment una idea per fer-la més memorable
§  Presentador: utilitzar una persona que atragui l’atenció.
§  Testimonial: testimonis de gent que ha utilitzat el producte
§  Trossos de vida: recrear situacions quotidianes on s’identifica el producte.
§  Fragments de cinema
§  Música: la música actua sobre les emocions.
o   Que es poden ampliar utilitzant camins racionals i emocionals i amb l’implicació del receptor:
§  Animació
§  Seriat
§  Suspens
§  Sensualitat
§  Afectiu-emotiu
§  Exageració
§  Animals
§  Fantàstic
§  Ritme
§  Basat en nens

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada