diumenge, 4 de setembre del 2011

Direcció de la comunicació (VIII)- la planificació dels mitjans publicitaris



Recepció del briefing

El briefing recull l’estratègia publicitària:
-          Estratègia publicitària
-          Objectius de comunicació
-          Eix de comunicació
-          Públic objectiu
-          Creativitat

Anàlisis de l’entorn

El planificador de mitjans no en té prou amb l’estudi detallat del briefing, necessita més informació. És bàsic que conegui que fa la competència i com evoluciona el mercat. (Infoadex i Sofres AM)

Definició del públic objectiu de la campanya


Definició dels objectius de comunicació

Tenen molt a veure amb el cicle del producte:
-          Producte desconegut à Marca
-          Marca coneguda à notorietat
-          Marca reconeguda à atributs
-          Marca comprada à fidelització
-          Fidelitat consumidor à màrqueting de relacions

Definició de l’estratègia de difusió

L’estratègia de difusió és l’encarregada de seleccionar on, quan i com s’insereix el missatge:
-          Producte desconegut à Marca à Extensiva
-          Marca coneguda à notorietat à intensiva
-          Marca reconeguda à atributs à informativa
-          Marca comprada à fidelització à repetició selectiva
-          Fidelitat consumidor à màrqueting de relacions à manteniment
L’estratègia de difusió condiciona el calendari d’insercions publicitàries, cal tenir en conte l’estacionalitat i la regionalitat.

Selecció de mitjans

L’anunciant pot diversificar o pot concentrar.

Planificació de suports

Un cop assignat el pressupost entre els diferents mitjans hem de trobar la combinació òptima de suports per assolir la part més gran possible de públic objectiu.
-          Planificació de suports en TV
o   TN Sofres AM
o   Espot + nous formats: patrocini, teletienda, batering, sobreimpressons, publicitat estàtica, product placement, publicitat interactiva, telepromoció, publicitat virtual...
o   La primera decisió a prendre és el repartiment de les insercions entre les diferents cadenes de televisió. Share
o   Calendari d’insercions
-          Planificació de suports en revistes i suplements
o   TOM Micro que pren informació de l’estudi general de mitjans.
o   Públic objectiu
o   Rànquing de revistes i suplements dominicals
o   Selecció de suports
o   Optimització: determinar el nombre d’insercions que es farà en cada suport
o   Avaluació de plans
-          Planificació de la publicitat exterior
o   Gemoex (cuende infometric)
-          Insercions en ràdio
-          Planificació de suports a internet
-          Publicitat below the line:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada