El missatge publicitari ha de ser breu i alhora molt expressiu. Pot ser de tipus lingüístic, o de tipus icònic, tanc codificat (significat de tipus cultural) com no codificat (significat en una situació concreta).
Els components del missatge seràn:
- Qui ho diu?
o Credibilitat, experiència, atractiu, humor...
- Què diu?
o Racional/emocional
o Unilateral/bilateral
o Efecte Primacia vs. Efecte recència
o Discrepància
- Com es diu?
o De forma massiva o de forma personal
- A qui es diu?
o Segons atenció, anàlisi, implicació, autoconsciència...
La metodologia per elaborar missatges publicitaris:
- Estratègia materialitzada en un briefing. El principal objectiu del briefing és donar la informació rellevant a l’agència de publicitat
- La promesa (eix de comunicació) és que dir per provar l’efecte desitjat del consumidor, de forma simple.
- El concepte és l’expressió de la promesa, que pot ser:
o Per evocació directe: diem la promesa obertament, evitant qualsevol error de d’interpretació
o Per evocació indirecte: suggereix la promesa del producte per mitjà de l’inducció, busca la reflexió.
o Per evocació connotada: basada en tècniques no verbals.
- Elaboració del mòdul (anunci final), considerant els mitjans de comunicació on s’inserirà el missatge.
o Sempre es té en conte:
§ L’emoció, com a estat d’excitació.
§ L’humor, com a emoció positiva.
o En els estils bàsics de la creativitat:
§ Problema-solució: mostrem un problema solucionat al utilitzar el producte
§ Demostració: prova visual de com funciona.
§ Comparació: amb altres productes de la competència
§ Analogia: associació d’idees.
§ Símbol visual: expressar visualment una idea per fer-la més memorable
§ Presentador: utilitzar una persona que atragui l’atenció.
§ Testimonial: testimonis de gent que ha utilitzat el producte
§ Trossos de vida: recrear situacions quotidianes on s’identifica el producte.
§ Fragments de cinema
§ Música: la música actua sobre les emocions.
o Que es poden ampliar utilitzant camins racionals i emocionals i amb l’implicació del receptor:
§ Animació
§ Seriat
§ Suspens
§ Sensualitat
§ Afectiu-emotiu
§ Exageració
§ Animals
§ Fantàstic
§ Ritme
§ Basat en nens
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada